tirsdag 25. mai 2010

En liten spire av en ide dukket opp i hodet mitt etter å ha sett et innlegg hos Jijjis lune hjørne
der hun hadde tapetsert en skuffebunn av fint papir.
Skuffene til lillebror-kommoden ser nemlig ikke spesielt fine ut da de skulle ha vært malt
med sperregrunn før vanlig maling... men da tar det enda lengre tid før kommoden kan tas i bruk,
så jeg brukte litt tapet vi hadde liggende og tapetserte like godt skuffebunnen med den!
Tapetet er en restrull kjøpt for 20,-kr hos byggmakker med nydelig farge og litt struktur!

Nå er alt tøy i størrelse 50 og 56 vasket, sortert og brettet.
Plaggene er så utrolig små og søte, og det er deilig  ha det
klart oppi disse romslige skuffene!
Sykehusbagen er delvis pakket den også. Tenkte det kunne
være greit å starte!

Jeg var hos en brukthandler for en måneds tid siden
der jeg fikk dette kjøkkenskapet!
Eller fikk og fikk.. jeg betalte 200,- for det, men jeg falt sånn
for det at det måtte bli med hjem!
Det er nå blitt vasket og malt og skal henge på lillebror-
rommet i sånn ca. "skjenk-høyde", slik at han i fremtiden
kan oppbevare leketøy og slikt inni der!
Sååå fine dørknotter!! (Syns jeg da!)
Det blir ikke mange nye møbler på barnerommene her i huset, hehe!

Jeg må også vise frem litt av "sol-ute-pysselet" mitt!
Kom i tanke på at det jammen hadde vært kjekt med
navneklyper på bad og toalettrom,
så alle fikk hver sin klype i tillegg til noen gjesteklyper
for gjestehåndkler! Det var ikke mange jeg fikk lagd
for stempelputa ble fort  inntørket i varmen..
Klypene er kjøpt på biltema av alle steder!

Til sist:
en frisk lunsj! Nammm....!

Ha en fin dag til deg,
takk for at du kom innom!

9 kommentarer:

Lev Livet Lett Lokki sa...

For en genial ide med tapet i skuffen og så flott det ble!! jeg er så enig knotten på skapet, den er sååå fin!!
Og du så herlige klypene ble - skal si du lager finfine ting i solen ::))
Også så deilig lunsj a gitt - kos deg det du kan - og du , så hyggelig du vil være med på min GiveAway ♡♡ og så spennende at det blir sabla nær din forestående fødsel!! Lykke til ❥❥❥ Ønsker deg fine dager og sender varme klemmer til deg min venn!
- fra Lokki

Vibeke sa...

Så mye flott! Sikker på at barnerommet blir superfint. Spennende nå som det ikke er så lenge igjen :)

Jijji sa...

Kreativ du!
-Og veldig flink:)
Får vi se bilde av barnerommet?

Klem fra Jijji

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Så lurt med tapet i skuffene! Raskt og ikkje minst FINT!:)
Skapet ditt ser kjempefint ut. Enig med Jijji over her; Får vi sjå barnerommet?;) Herleg tid du skal inn i:) Masse lykke til!:)
MMmmm..fekk lyst på jordbær;)
Ha ein fin kveld!
Klem:)

Fru Andersen sa...

Lurt med tapet i skuffene! Og det lille skapet var veldig flott, kjempefine hengsler synes jeg også;-)

Virker som om beibisen får et flott rom!

Ha en nydelig kveld videre! (Her skinner solen)

Guttemamma sa...

Ble herlig oppi skuffen!! Lykke til med innspurten...♥
klem

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Dette ble kjempefint, veldig kreativt dette også. Du har alltid noen prosjekter på gang du selv i høygravid tilstand, er imponert jeg altså. ♥ 3 uker igjen til terminen er ikke lenge det, kan tenke meg at du er spent. :) Skapet var veldig fint, helt herlig. ♥ Nostalgisk og stilig. :)

Tusen takk for dine gode og varme ord inne hos meg. Det betyr utrolig mye for meg. ♥

Ønsker deg en super onsdag ! :)

Stor klem fra Anette ♥

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Hei igjen:)
Eg har gåvepapiret utanpå dørene. Eg har stukket det inn under listene på langsidene og teipet litt her og der:) Tenkte først at eg skulle ha det inni, men då viste ikkje mønsteret..
Ha ein strålande dag!
Klem:)

Marit sa...

Så gøy å ordne til for en ny verdensborger. Skapet er nok verdt hver krone. Skulle jammen gitt noen kroner for den tallerkenen med jordbærskiver også - mmmm!