onsdag 21. juli 2010

Body-pimping og ferdige syprosjekter!


Jeg har kjøpt "Snella og patrionella"-knapper fra hobbybutikken!
Jeg falt med en gang på dette paret og har pimpet opp en ellers så kjedelig
baby-body!
Jeg er jo heldig mamma til en liten prins og syns knappene passet fint til ham!


Ellers har jeg ordnet til en pose til oppbevaring av
søpleposer. Strykemerket var av litt dårlig kvalitet,
men er ellers fornøyd med resultatet!

"Pose-posen" skal henge på toalettrommet,
så det alltid er ekstra poser til søplebøtta der inne.


Den er sydd av hvitt linstoff kjøpt på stoff og stil!
Tenkte å stæsje litt med noen knapper også,
men det har foreløpig blitt med tanken!


Lillebror har fått et dynetrekk sydd av et voksendynetrekk i krepp
(jeg elsker krepp!), kjøpt på Kid.. Syns det vr så sommelig og fint!
Vurderte å sy en sommerkjole til storesøsteren også, det ble jo endel stoff
til overs, men hun har så mange kjoler nå..


Knappene er trykknapper kjøpt på stoff og stil!
Likte disse altså!
Enkle å sette i var de og.. jeg klarte det på første
forsøk og jeg er ikke egentlig den fødte håndarbeidsdama!


Noen som har forslag til hva annet jeg kan sy av dette deilige krepp-stoffet,
så kom gjerne med forslag!!

For tiden er jeg på utkikk etter en premie jeg vil gi i min fremtidige
giveaway. Planen er å dra igang en giveaway når telleren min runder
3000 og det går jo overraskende fort...!
 Vi skal en tur til Danmark snart, så tanken er jo at jeg skal kjøpe
noe der! Gleder meg over å stelle istand sånt, selv om det blir første gang!

Ønsker dere en rolig, behagelig og (re)kreativ sommer!
Klem

9 kommentarer:

Bustenellik sa...

Nice bodypimping :-) De har mange flotte knapper! Sikler på noen selv, hehe.
Krepp er deilig. Hva med å sy noen puter? Eller et svalt sommerteppe til storesøster?
Så moro med så mange besøkende! Du har en fltot blogg, så skjønner godt at folk titter innom :-) Her blir det også Danmarkstur om litt - gleder meg masse, og håper på å få drasset Bustemannen med i noen gamle bruktbutikker! Alternativt kortet hans, mens han selv kan være på pub ;-)
Ha en fin kveld!
Busteklem

Jijji sa...

Utrolig søte de knappene fra Petronella. Hun har sååå mange fine knapper!
Fin den pose-posen også! Flink du!
Tips når det gjelder stoff til overs; jeg har en puteperiode så da blir forslaget mitt puter;)

Klem fra Jijji

Prinsesse Elin sa...

Danmark er nice. Ikke noe tvil om det. Jeg elsker Danmark og blir lykkelig av å være der nede.

Elsker disse knappene du viser. Har kjøpt meg noen selv jeg men har planer om å bruke dem i noen kreative prosjekter senere i høst.

Ønsker alle en nydelig dag. Klem fra Elin:)

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Så fin den bodyen vart! Herlege knapper:) Og den posen likte eg kjempegodt, også så smart:))
Eg har planer om å sy poser til kjøkkenet, men er ikkje komt så langt endå;)
Tusen takk for snille ord frå deg!
Kos deg idag!
Klem:)

Guttemamma sa...

LOoe it!! Knappene fra S&P er og blir stilige!!
kelm♥

A K sa...

så mye fint du har sydd og pyntet :)

slike knapper sikler jeg på også (vi har riktig nok ikke noen prins så må bli andre ord her ;) )

så deilig ut det kreppstoffet!!

klem

Lotta sa...

Nice!!!S&P er herlig! Flink du er til å sy:)

Ja Thailand har jeg også vært. 2005 jentetur. Vi var på Koh samui & Koh Tao pluss Bankok. Er nok fornøyd med min tur dit:) Men vil gjerne se flere steder i Asia(Bare jeg slipper å se så mye fattigdom..gjorde det i Bankok nemlig og de bildene forsvinner nok aldri). Men ellers syns jeg Thailand var magisk:)

Ønsker deg en fin fin tur til Danmark!
Stor klem fra
Lotta

tinemor sa...

Snella og Petronella har mye fint.
-jeg har bestilt mansjettknappert til min kjære derfra som han skal få når vi har bryllupsdag i august :-)

Joda, vannliljene åpnet seg igjen neste dag :-))

Klem

Inger-Lise sa...

Så fin den bodyen ble!! :) Knappene fra Snella og patrionella er bare verdens søteste. Veldig smart ide og sy de på kragen til bodyes!!
Digger det sengetøyet til lillebror, både mønster og at det er krepp. (er stor krepp-elsker selv!!) Har faktisk kjøpt samme til oss. Men jeg fikk jo en god ide her om å lage like til guttene også... Mon tro om Kid fortsatt selger det? Det må jeg sjekke ut. Hvor søtt hadde det ikke vært med to store og to små helt like sengesett!! hehe.. :)
Fortsatt god sommer, og god tur til Danmark. Klem fra Inger-Lise