tirsdag 5. oktober 2010

Med høsten kommer håndarbeidslysten for fullt

og de siste rosene kjemper seg igjennom de små
gradene på nattestid!
Jeg er godt fornøyd med rosebedet vi har laget her.
Jeg hadde ikke mye kunnskap om roser,
men flaks som jeg har så fikk jeg plantet
noen som var remonterende og, slik at vi har roser
som blomstrer om hverandre fra tidlig sommer til
sen høst! Alle er duftroser.. herlig!!

 Glemte å blogge dukene jeg fikk for en
slikk og ingenting på loppisen! Fikk en liten pose for
en femtilapp, deriblant en haug med runde
heklede blondebrikker(heter de det?) som jeg bl.a. har under
kubbelysene..
Planen er å bruke noen av brikkene på fremtidsputene mine!
Har mange ideer og planer,
men tiden strekker ikke til med
poden på straks 4 måneder.
Viktigst av alt er jo at vi koser oss og vi er blitt utrolig
sosiale av oss! Vi prøver å få med oss babysang
som er en gang i uka også, og det er veldig morro
for både liten og stor!
Nå har jeg sendt inn ny påmelding for babysvøm
som starter neste år, så krysser fingrene for at vi
kommer med denne gang!
Noe har jeg rukket da, bl.a. skjerf og pulsvanter!
Skjerfet er laget av heklede oldemorsruter,
skal bare hekle en kant rundt før det er helt ferdig.


Har brodert litt på pulsvantene,
bokstavene til barna mine på hver av de..
Syns det mangler noe mer.. tror jeg skal sy på noen
knapper... kanskje en blonde rundt også!?

Storesøster'n i huset har egen tegneskuff
og nå har jeg tatt en rensing oppi der,
spisset fargeblyantene og kastet gammelt
papir. Jeg har også heklet denne til å ha
rundt glasset med fargeblyantene..
Oppskriften fant jeg i siste utgave av boligpluss.
Der hadde de heklet "strømpen" til et glass som
ble brukt som vase. Enkel oppskrift!


 Glasset jeg har brukt er et barnematglass som
passer akkurat liggende i tegneskuffen!

Jeg har fått opp en av wallstickersene her
ser dere! Ble veeeldig fornøyd selv, thihi!



Ha en god kveld,
her blir det sent for min del
siden jeg "må" ha med meg Grey's og Medium..!

10 kommentarer:

Monica sa...

så stilig med det heklede rundt glasset!! Jeg har åvidt begynt å hekle på et skejrf jeg også, har kjøpt meg deilig aalpakka garn!! Det ble fint med wallstickersen. klem Monica

Bluggi buggi blogg sa...

Så heldig du var med de dukene. Fine ting du har heklet også og walstickersen på sengen var tøff :)
Ha en fin kveld
Trude :)

Gammel stil sa...

Så utrolig flink du er:) Skikkelig kreativ!

Klem:)

Jennys fire vegger sa...

Nydelige roser, og alt det du lager... Så flink du er! :o) Flott det tegneglasset, jeg har ungene sitt framme hele tiden på kjøkkenbordet. Dekorativt! :o)

Den sengen er jo misunnelsesverdig. :o)

Ha en fin kveld videre, og en god dag i morgen!
Klem Jenny

Inger-Lise sa...

Hei, så koselig å se deg tilbake på nett. :)
Veldig søtt med wallsticker rett på sengen, det likte jeg veldig godt! :)
Stilig det hekla trekket til tegneglasset også. Så på det i boligpluss selv, har lyst til å prøve meg på det jeg også. Det har bare ikke kommet øverst i to-do listen enda... ;)
KLEM

E-Nordland sa...

Hei.
Fant bloggen din via Vingesus og julebrus :) Såg du hadde lagt igjen en kommentar ang du har et barn med eggehviteallergi og eggeerstatning ikke alltid funker. Kan du bruke eggeplommen??? Jeg har og et barn med eggehviteallergi og pleier å skille egget for deretter å skylle plommen godt. Det funker her.

Ellers må jeg si at du har en koselig blogg. Kommer til å følge den videre :)

Eva

KRUSEDULL sa...

Hei!

Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg! Håper det går seg til med din lille så du kan få begynne å sy du også. Tulla vår var også veldig urolig en tid om kvelden, så vi hadde henne til kiropraktor. Der fant de en låsning i nakken. Hun har hatt seks behandlinger nå, og er mye bedre. Vil anbefale å prøve det! Veldig mange babyer som har slike låsninger etter fødselen. Lykke til! Fine hekleting du har fått deg!

h.espe sa...

Hei, og tusen takk for kjempekoselig besøk på bloggen min!

Så heldig du er som har fått tak i flotte dukene på loppemarkede - de var kjempefine! Ser også at du er en kreativ og flink jente - nydelig det skjerfet, og pulsvantene med initialene var kjempesøte!

Ønsker deg en finfin uke videre!

Hilsen fra Hildegunn

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Masse fint du viser her☺
Koseleg med skrifta på senga♥

Rart du ikkje får til å linke...ser andre har fått det til... klare du å gjere bilde større?? Isåfall går det an å høgreklikke å lagre det då... Men viss ikkje skal eg ikkje vere vanskeleg also, du skal få lodd for at du var tenkt å gjere det☺

Klem M♥

Anonym sa...

Åh, så mye fint
du har laget,
me like ... ♥

Ønsker deg en fin helg ...!

klem til deg