mandag 31. mai 2010

Istid!

Det er superenkelt med hjemmelaget is uten at den trenger å være kjedelig! Siden vi har en liten melkeallergiker i hus, så er det ekstra greit å kunne variere med annet enn 2 slag saftis fra butikken. I dag vil jeg gjerne tipse om en av favorittene her hjemme som er jordbær-bananis med sjokoladeoverraskelse!
Eller som vi også kaller den: prinsesseis!
Det du trenger er:

Det er fint om bananene er litt overmodne.
Kokosmelk kan droppes, men gir en god
smak i isen! Jeg har brukt en dæsj på
størrelse med en desiliter ca..
Sjokoladen er kun valgt ut ifra at den er melkefri,
så annen sjokolade kan brukes!
Fordelen med After Eight er at den er så tynn at den
passer som den er i en pinneis uten å måtte hakkes opp
og smelter da i takt med isen når den fortæres!
Sjokoladen i først, deretter den massen du får etter å
ha "stavmikset" de andre ingrediensene!
Voila!
Namm...!
Dette er is med passe god samvittighet, ikke mye sukker i denne!

Jeg vil ønske nettopp DEG en flott dag!!


Nå skal siste finish på redesign av denne legges
før jeg går ut i sola og bruner meg litt! 

12 kommentarer:

Lykkeliten sa...

NAM! Den hørtes deilig ut!
Må få tak i is-pinner så vi kan prøve;) Håper du får en fantastisk uke=)

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Herlig, denne isen høres veldig god ut ! ♥ Denne skal jeg prøve, takk for tips ! :)

Kos deg i solen og nyt dagen ! ♥

God klem fra Anette

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Så lurt!! Eg må få tak i slike isformer så skal dette testast ut!:)
Takk for tips, såg kjempegodt ut!:)
Kosleg at du vil vere med på Give Away hos meg:)
Ha ein nydeleg mandag!
Klem:)

Vibeke sa...

Nam! Den så god ut:) Lurt! Ønsker deg en flott dag også:)

Bustenellik sa...

Næ! Så smart! Også så det kjempegodt ut! Det må prøves :-) Takk for tips!

Fru Andersen sa...

Så lurt! Og så godt som det så ut...nam!
Skal prøves!

Ha en herlig kveld videre!

Randi sa...

Takk for supert tips! Skal prøves så fort som mulig:)
Ha en flott uke!
Klem:)

Jijji sa...

Nam, det så godt ut:)
Tror jeg må få kjøpt meg sånne isformer jeg også... Har du noen tips til hvor man får kjøpt det?

Klem fra Jijji

A K sa...

Det er is etter vår smak ;) her pleier smootie rester å gå i isformene og det er alltid populært ;)

Gleder meg til å se hva skjorta blir til?! :)

klem

Lev Livet Lett Lokki sa...

Tusen hjertelig takk for en sabla fin oppskrift, jeg er også melkeallergiker - og du den der prinsesseisen - jepp DET skal jeg lage!!
Så delikat og lekkert du laget det innlegget og tittelen - Istid - storveis - helt storveis!
Ønsker deg en herlig uke!
Klem fra Lokki

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

SO god den isen såg ut☺ Prinsessa hadde nok blitt overlykkeleg av heimelaga is...må nok prøvast☺

Den store avlange brune rotting kassa?? Den kjøpte eg på Bohus i fjor-på salg. Bruke kjøpe store urner på salg, dei er jo ganske dyre :/ Veit ikkje om Bohus har den i år...

Ekje lenge til termin no☺ Spennande!!

Klem M♥

Fru Fly * Heidi sa...

Det høres og ser godt ut, tror det må prøves!:) Takk for tips! Ha fin soldager!:) - Heidi