fredag 18. november 2011

Tips til juleverkstedaktivitet!

Det blir mye lys for tiden, vi tenner lys hver
gang vi sitter til bords og om kvelden.
Vi tenner telys, kubbelys,
vanlige stearinlys, duftlys...

Disse blomstepottene fra ikea er supre til å ha
levende lys oppi. Kanten på de lager så pent
spill oppetter veggene!

Med så mye stearinlys blir det etterhvert
også endel "stumper".
Dette fikk meg til
å tenke tilbake på hva vi brukte disse
til da jeg var liten, nemlig "lysdrypping".
Litt usikker på hva det egentlig kalles,
men kommer ikke på noe bedre ord i farta!

For en 5-åring var dette en super aktivitet
som tok sånn passe med tid før det ble ferdig!
Veldig hyggelig å gjøre sammen
for voksen (meg ihvertfall!)
og barn! 

Disse kan henge som pynt alene eller på juletreet,
på pakkene eller på en krans, kun fantasien
som setter grenser!
Og ingen blir like!!

Dette er den første julepynten som har
kommet opp i år,  men hadde jeg brukt et hvitt
bånd istedet så hadde det ikke blitt fullt så
"julete".

Kong FROST har ankommet og skaper vakre
landskaper rundt oss.
Jeg vil med dette ønske dere en fin dag og helg!


5 kommentarer:

Bente sa...

Så flink og kreativ du er! jeg husker jeg lagde sånne lys når jeg var liten! det skal jeg notere bak øret, og begynne å ta vare på noen av lys restene mine!

Det ble utrolig fint med lys i blomstervasene, er nok fare for at det kan bli en liten kopi:o)

Ønsker deg og dine en fin og vinterlig førjulshelg:o)

Ingrid Andrea sa...

Her hos deg blomstrer kreativiteten, så mye moro du holder på med. Liker holde på med slikt jeg også. Husker godt å dryppe med lys var populær aktivitet da jeg var barn:) Jeg vil gjerne følge denne koselige bloggen videre,legger meg til:)

klem fra Ingrid Andrea

A K sa...

Åh, sånn gjorde vi hos mormor når vi var små :)
Det var jo på 90 tallet så da var det lysstumper i grønt og vinrødt, hehe... Mon tro om jeg skal gjøre dette med jentene en dag ja :)

Så fin mariusgenseren under her blir! Det er koselig å strikke til småbrødrene ;)

Ha en fin helg!

A K sa...

Åh, sånn gjorde vi hos mormor når vi var små :)
Det var jo på 90 tallet så da var det lysstumper i grønt og vinrødt, hehe... Mon tro om jeg skal gjøre dette med jentene en dag ja :)

Så fin mariusgenseren under her blir! Det er koselig å strikke til småbrødrene ;)

Ha en fin helg!

Randi sa...

Åh, slike husker jeg at jeg også lagde da jeg var liten- dvs. for maaaange år tilbake;) Så fine de ble! Takk for supert tips ang. blomsterpottene fra Ikea, de var jo lekre som lysestaker! Ønsker deg en fin helg:)
Klem