mandag 5. juli 2010

Agurknytt og sjokoladekakeoppskrift!


Sola skinner og slangeagurk-avlingen vokser!
Jeg skjønner jo nå hvorfor de blir kalt slangeagurker,
for de er ikke på langt nær så rette i fasongen som de
vi får kjøpt på butikken!



Her om dagen måtte jeg plante om den ene agurkplanten
så de fikk hver sin potte.. og da mangler jeg et espalier.
Tenkte å dra avsted for å kjøpe et espalier
maken til det som står i potten høyre i dag.
Den er kjøpt på byggmakker til en fin pris!

Jeg blir alltid med på byggmakker om min kjære skal
ha noe der, for interiøravdelingen deres byr på mye fint!



Tomatplanten fortsetter å gi gode smakfulle tomater!
Noen av grenene har blitt så tunge at de må støttes opp
her og der!


Sjokoladekaka fra et tidligere innlegg har blitt testet
både fersk og fryst -altså opptint med gode tilbakemeldinger!
Jeg fikk spørsmål om oppskriften, så her kommer'n!

7,5 dl. kefir
6 dl. sukker
10 dl. hvetemel
6-8 ss. nesquick
150 gr. smeltet smør
1 ss. natron

Ha røren i en halvstor langpanneform eller lasagneform etc..
Den må være litt større enn vanlig ringform!
Stek v/200 grader midt i ovnen i ca. 30min.

Fyll:
100 gr. smeltet smør
3-4 ss. nesquick
3 ts. vaniljesukker
300 gr. melis
en dæsj kaffe!

Velbekomme!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Nam!
He, he ikke noe problem: Kjøpte hos "Emma`s Verden" i Langevåg(Sunnmøre):-)
Nevnte det i forrige innlegg om vesken:-)
Utrolig fint , men kan nok bare brukes til vesker ,puter osv pga tykkelsen.
Klem,klem.

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Hei hei ! ♥

Så gøy med egen agurkavling. :)

Mmmmm, den kaken så veldig god ut ! ♥ Virker som om du er veldig flink på å lage kaker og annet godt. ♥ Og du legger stadig ut oppskrifter jeg gjerne vil prøve. :)

Håper alt står bra til med dere og den lille. ♥

Ønsker deg og dine en strålende mandag, kos dere ! ♥

Goklem fra Anette

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Hei igjen ! ♥

Jeg bruker kubbelys i store Norgesglass, men de smelter og former seg etter glasset. :)

Man må nyte babytiden som du sier, den går altfor fort. Men godt når de sover litt mer sammenhengende om natten etterhvert da. ;)

Kjempefin ny header du har fått deg ! ♥

Ha en strålende dag videre ! :)

Goklem ♥

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Så herleg med eigne dyrka grønsaker:) Eg har tomatplanter og. Men har ikkje fått tomater endå. Kan ha noke med den elendige sommeren her å gjere ;P
Kaka såg kjempegod ut! Nam!
Ha ei fin veke!
Klem:)

Martilie sa...

Mmmm, kaka høres nyyyydelig ut! Jammen skal denne prøves :)

Herlig..

Nydelig på terrassen din under her.. Jeg må vedgå at jeg har en miks av stiler i heimen og trives med det :)

Nyt deilige sommerdager!

Klem fra Tove

Bustenellik sa...

Man kan fort få seg en tankevekker når man dyrker grønnsaker selv. Hva gjør butikkagurkene så rette?
Nå fikk jeg lyst på sjokoladekake, og det er bare din feil, hehe. Den så god ut!
Ha en fin dag :-)
Busteklem

verdens heldigste mamma sa...

Hei og hopp!

JA gjett om det fryyyyder med forandring ;) ???? he he .

Deilig med agurk og tomat planter! Vi har tomat planter og det er godteri spør du meg :) mmmm :)