tirsdag 27. juli 2010

Nye før-og etterbilder, vegg 2 straks ferdig!


Her ser dere et skikkelig før-bilde av husets forside!
Det eneste nye er vinduet til høyre i 2. etasje som måtte
byttes ganske kort tid etter overtakelse av huset.
Grunnen er den at da vi skulle åpne vinduet, holdt det
på å falle ut og vi hadde store vansker med å få det
lukket igjen!


Helt nytt panel og godt med isolasjon på innsiden!
Om du lurer på om den gamle døra fortsatt skal
stå, så er svaret ja...
Vi har nemlig en katt som skraper klørne sine oppetter
døra, så en evt ny dør vil fort bli stygg!
Men døra skal males! Hvit eller eller den gråfargen
som er på huset.. Har ikke heeelt bestemt oss enda!
Hva synes du? Karmer og hjørnekasser skal
være hvite. Håndtaket skal skiftes ut også.

Før/underveis!

Etter:
Her er side 2 i sin fulle prakt, hehe!
Balkongen i 2.etg. skal bygges delvis inn og vil i
hovedsak bli brukt som tørkeplass av tøy.

Balkongdøra i 1.etg. ble satt inn istedenfor vinduet
 som var der, så nå har vi en kjøkkeninngang!
En platting er støpt her så nå har vi en lun
uteplass i kveldssola på sene sommerkvelder!
For øyeblikket fungerer den som byggeplass da...

Tak over balkongen er prioritert for å hindre
lekkasje i balkonggulvet -som forøvrig sannsynligvis
aldri har vært tettere enn nå! 
Her har det nemlig vært flere lekkasjer,
og vi fant fort ut hvorfor da vi brakk opp
gulvet oppå balkongen..

Som dere skjønner har vi kjøpt et hus fullt av behov!
Mye var forutsigbart og åpenbart, mens andre ting
har kommet som lyn fra klar himmel! 
Ikke kjekt når "overraskelsene" har en seks-
sifret kostnad som MÅ fikses..
Heldigvis har vi fått noe dekket av forikringen,
men det er jo kjedelig når en står der og klør seg i hodet
fordi en ikke aner hva man skal gjøre!

Vi nærmer oss en varmere vinter i huset ihvertfall,
og nå er det ikke mange flere overraskelser som
kan komme!

Blåbærene har forresten kommet!
Var ikke det tidlig?
Saftige, store og søte blåbær... namm!


Takk for innspill på hva jeg kan bruke
resten av kreppstoffet til!
Puter burde jeg jo få til, og det er jo alltid deilig,
så det spørs om det ikke blir noen når jeg
finner igjen symaskina i alt rotet!!

Ha en fin dag!

8 kommentarer:

Lena Celine sa...

Dette blir jo kjempe flott. Så flinke dere har vært. Og stort hus har dere også. Heldige dere...Jeg har et bitte lite og klager på plassmangel jevnt, men, men...
Synes dere skal male døra hvit jeg! Tror det blir fint. Med hvitt stæsj til.

Klemmer fra Lena

Anonym sa...

Dere har jaggu meg stått på,masse arbeid å fikse gamle hus. Flinke er dere.:) Jeg hadde malt døra mørk grå med tanke på katten som skraper på den,blir så synlige merker på hvitt. :)Klems.

Bettum Villa sa...

Kjempe fin forandring! tenker du gleder deg til å være helt ferdig?

Ser du på bloggen min i dag så ser du at jeg også har et hus med mange behov. Heldigvis for meg så er det ikke så "veldig" hast.
Er det lov til å spørre om hvor mye det har kostet for dere å bytte vegg og isolere?
Skal kanskje starte med det selv til neste år skjønner du...

Klem Madelén

Lene sa...

Så fin farge. Hvir dør blir nok kjempe fint:-)

Jijji sa...

Ligger en award og venter på deg på bloggen min.

Klem fra Jijji

Martilie sa...

Så kjempeflott det blir. Dette blir jo som et helt nytt hus. Suuuper jobb!

Nyt sommerdagene innimellom all jobbingen :)

Sommerklem fra Tove

Guttemamma sa...

Dere står på...!! Kjempeflott blir det♥

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Hei hei vennen ! ♥

Dette blir kjempefint, gleder meg til å se alt ferdig. Jeg ville malt døren hvit, men blir helt sikkert like fin med samme farge som huset også. ;) Valgets kval, hihi...

Nam, blåbær er kjempegodt. Jeg har ikke sett noen enda, men da skal jeg ut og se om jeg finner noen. ;)

Bodyen under her ble helt herlig med de knappene. ♥ Og posen du har sydd til søpleposene var helt nydelig, flink er du ! :)

Nå skal vi ut en tur. Håper du får en god og fin mandag ! ♥

God klem fra Anette ♥