lørdag 16. oktober 2010

Mose i hagen!

Ikke før nå har jeg vært glad for å ha mose
i hagen! Vi har faktisk prøvd diverse produkter
for å få has på den mosen, men til ingen nytte!
Mosen har kommet tilbake, tykkere og fyldigere
for hver gang!
Rett og slett skikkelig "kvalitetsmose"!!!

Nå har jeg ihvertfall funnet ut at den kan brukes
til noe fint!

Jeg syns det er fint å bruke naturmaterialer i interiøret,
og mose har jo fin farge og fin struktur, for ikke å nevne
en gratis ting!!

Jeg har brukt hønsenetting og, det er jo ikke gratis,
men det er kjekt å ha!


Det kan lønne seg å bruke hagehansker når man jobber
med hønsenettingen, for det går hardt utover huden!

åå..veldig  problemer med bildeopplastingen her da...!
Flere med bildetrøbbel?

Tataaa!
Disse kan igrunn ligge både inne og ute,
blir veldig fint ute når det blir litt rim på figurene!

Litt skjeggmose fikk bli med hjem fra tur her om dagen!
Festet det til lyset med ståltråd og vips et litt penere lys
i disse høstlige dager!!

 Vet ikke om det heter skjeggmose da, men jeg har kalt
det for skjeggmose helt siden jeg var liten, så da heter det
det her hos meg!
 En liten kongle var igrunn prikken over i'en!
Snuppa hadde med seg en hel brødpose med kongler
(og 1 larve!) hjem fra barnehagen for noen uker siden.

Kongler er fine i seg selv og de!
Du har vel hørt om elgen som hadde misforstått
og satt i ett tre fordi han trodde han var skogens kongle!

Tusen takk for alle fine og søte og hyggelige tilbakemeldinger,
de betyr veldig mye for meg!
Kunne ønske jeg hadde er tid til blogging (OG en tredje arm),
men tiden går mest til babykos for tiden!

Ha en fin lørdag!!

6 kommentarer:

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Så flott det vart. No inspirerte du meg til å gå på mosejakt!:)
Ha ein nydeleg laurdag!
Klem:)

Bling - our elf on the shelf sa...

Døh, så kreativt da *imponert*
Jeg må ta meg i tak å bli flinkere jeg også.Det mangler jo ikke på inspirasjon her i bloggverdenen, og jeg har et kjempestort hus og boltre meg på :)

Ha en fin lørdag :))

Anonym sa...

Så fint det ble! Kreativt.
Mangler ikke mose her heller så kanskje jeg skal prøve meg på noen figurer ? :-)
klem Igi

Randi sa...

Så kreativt og flott:) Er veldig glad i å gå ut og plukke ting i naturen selv, jeg har vel aldri vokst helt fra den der "rote rundt i busker og kratt-perioden" :) Herlig at snuppa di kom hjem med både kongler og en larve, det er jo så mange skatter man kan finne ute;)
Ha en koselig lørdagskveld!
Klem, Randi

Anette (Hvit Romantikk) sa...

God kveld vennen ! ♥

Så kreativ du er, en fin måte å bruke mose på. Vakkert ! ♥ Lurer jammen på om jeg skal gå på mosejakt selv, hihi... :)

Håper alt står bra til med deg og dine. ♥

Stor klem fra Anette ♥

Jennys fire vegger sa...

Wow, så mye fint du lagde av mosen som ikke vil forsvinne! :o) Can`t beat `em? Join them, right? Hihi...

Nydelig ble det lyset med skjeggmose og kongle, så flink du er! :o)

Ha en fin søndag videre og en fin, ny uke!
Klem Jenny