tirsdag 5. juli 2011

1 års BLÅ bursdagsfeiring i bilder!


Go'-gutten ble feiret på staselig vis som seg hør og bør
for en sådan prins!
Bursdagskaka bestod av helt vanlig brownies-mix
halvfabrikata med en dæsj smørkrem og en N
stanset ut av marsmellows-fondant.
Serviettene er fra ikea -i manko av prikkete servietter
som jeg helst skulle hatt! Eneste butikken i mils omkrets
som har solgt de prikkete serviettene, er lagt ned..
Jeg hadde noen igjen fra dåpen, men ikke nok!
Papp-skåler til den mislykkede og ikke-avbildede
gelé-billen og papptallerkner til pølser i første omgang
og kaker i andre omgang.
Alt fra Nille.

Søt boks fra Blafre har som oppgave å ivareta
pølse-løken!

Bursdagsbordet nesten klart!

Duk fra stoff og stil,
sugerør fra ikea.

Ballonger fra Søstrene Grene
og vimpelrekke fra put it in a box-bloggen.
Hun har sluttet å blogge, men har en
fantastisk inspirerende blogg som er verdt en titt!

Marsmellows-fondant synes jeg er super erstatning for
marsipan.
Enkel å lage selv og enkel å jobbe med.
Den holder seg leeenge på kjøl og om den blir for
hard å jobbe med etter lagring, så putter du den bare
litt i micro'en så den blir myk igjen!
Den smaker ikke
for mye, men man kan ha mandeldråper
el.l. i dersom man vil at den skal likne mer på marsipansmak.

Ferdig pyntede brownies.
Skulle gjerne hatt tall i stanse-figurer,
for da kunne jeg ha variert litt mer!

Kakespaden er et humoristiskt innslag på bordet
og passet så fint i fargen at mine interiør-øyne
bare måtte plassere den der.. selvom vi strengt tatt
ikke trengte den!

Saften fikk blå konditorfarge i,
og gjett om den ble populær!!!
-Ikke tro at saft er kjipt i bursdag før du har
prøvd konditorfarge i den, hahaha!

Jordbær -norske såklart(!), vannmelon og druer
fikk veie opp litt for kakesukkeret!

Hvorfor bildet er blitt snudd stiller jeg meg svært
uforståelig til!


Henger du med på bilderaset!!?


Muffinsboller er blitt standard til festligheter her i heimen,
men denne gangen prøvde jeg noe annet enn kanel og sukker- varianten!
Inspirert av bloggen passion4baking ble det sitron-muffinsboller med
en topping laget av melis, philadelphia-ost og noen
dråper sitron.... nAmmmmm...!

Dagen ble super med koselige gjester og 
skikkelig sommervær. 

Ønsker alle de som klarte å henge med helt til siste
bilde -og alle andre, en fortreffelig sommerdag!!!
Jeg har en laber bloggeinnleggsmodus for tiden, men det betyr
ikke at jeg ikke er innom andre
blogger!


7 kommentarer:

Anonym sa...

Ser ut som en herlig burddagsfeiring!
Ser veldg gøy ut å pynte med fondant - det må jeg prøve ut :-)
Klem

Bustenellik sa...

Så flotte bursdagsbilder! Her var det masse inspirasjon til å lagre på den mentale harddisken. Konditorfarge i saft var jo kjempesmart! Ikke satte det smak, heller?

Når det gjelder Køben har jeg dårlig med forslag, for vi var på teltferie og lå følgelig på en campingplass. Ikke husker jeg hva den het, heller ;-) Håper uansett dere får en knalltur!

Ha en super sommerdag videre :-) Her regner det, men det er egentlig bare deilig ;-)

Busteklem

(eddas) sa...

Hei hei:)
Takker for en koselig kommentar.
Så flink du har vært og laget et flott selskap...
ha en kos dag
klemklem

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Hei vennen ! ♥

Jeg hang med hele veien, hihi... For noen herlige bilder fra et kreativt og veldig fint bursdagsbord. :)Fikk noen ideer her som jeg skal ta med meg videre. Og blå saft da gitt, så moro ! :)

Ha en superfin sommerdag, kose dere ! ♥

God klem fra Anette

Lotta sa...

Åh for et herlig selskap! Likte alt!!!!! Flink du! Har du oppskrift på den marsmallowsfondanten? Mmmmm...

Parkering i Drøbak.Hm.. grAtis på fergekaia på søndager. Ellers 2 timer gratis;)

Ønsker deg en fin dag! Klem

by BeaTell sa...

Hei!!

Er også på utkikk etter oppskriften, deler du eller??? ;)

masse fine bilder. DEILIGE farger!

Klem

Inger-Lise sa...

Hei du.
Ser ut som om dere hadde en knall bursdagsfeiring. Det med kondiorfarge i saft skal jeg virkelig huske på, for det så kjempe stilig ut! :)
Vi (les: jeg blandet og min kjære kjevlet) har laget mmf lokk til kaker noen ganger. Det blir så utrolig stilig og ikke minst godt! :)
Kos deg videre i sommer!
KLEM