mandag 3. januar 2011

Forandring i peisestuen! Før og etter-bilder!

For et par innlegg siden lovte jeg
å vise mer av forandringene som skjer
her i huset etterhvert som vi pusser opp..
Så da starter visningen nå!
Nå er vedhylla nesten ferdig, bare noen lecablokker
på innsiden, litt murpuss, lister og maling igjen!
Tataaaa!
Jeg kunne strengt tatt ventet med å male til hele
hylla var klar, men jeg fikk plutselig ånden over
meg!
Det vi så med en gang jeg begynte å male,
var at det ble en veldig kontrast i fargen på brannmuren!
Spørsmålet er om vi skal kakke løs på brannmuren
og påføre ny murpuss for så å male denne nå også..
På den måten får jo alt samme struktur og farge.
Brannmuren ser jo nesten rosa ut ved siden av vedhyllen
på bildet, men det er ikke så galt in real life altså!

***   ***   ***
Takk for de hyggelige kommentarene på forrige innlegg,
ble helt overveldet jeg!
Det viste seg at lillebror ikke hadde tenkt til å
la nattesovingen bli en rutine... enda!
Jeg prøver å lure meg selv til å tro at det er pga nye
tenner som sannsynligvis er underveis,
men det vil jo tiden vise!



 

10 kommentarer:

Jennys fire vegger sa...

Stili`med før og etter bilder! :o) Vedhyllen blir jo knallfin! :o) Og alt trenger kanskje ikke ha samme stuktur og farge? Blir mer spennende da. :o)

Hele pipen vår var sånn nikjedelige rød mursteiner som var malt hvite, så vi valgte å pusse den og meningen var at vi skulle male den igjen også.

MEN før den ble riktig helt ferdig, og FØR den ble malt sa jeg; STOPP! Sånn her skal den være! Til min farfars store fortvilelse, han mener den er langt ifra pen og ikke bra pusset heller (det var han som gjorde jobben). Nå kommenterer han den hver gang han er hos oss og rister på hue.

Og flere spør; Når skal dere gjøre ferdig pipa? Når jeg sier at den jo ER ferdig, heves mange øyenbryn... But what the heck?? JEG liker den, JEG bor der! JEG syns den er veldig industriell og vakker! :-D

(Den mangler lister, men du kan se litt av den her forresten: http://jennysfirevegger.blogspot.com/search/label/Peis)

Gleder meg til å se hyllen fiks ferdig! :o)

Ha en fin dag videre.
Klem Jenny

Bustenellik sa...

Så praktisk hylle! Lykke til videre med prosjektet :-)

Anita fra hjerterommet sa...

nydelig farge på veggen:) Gøy med prosjekter:))

Nyt dagen videre:)

Jijji sa...

He, he... Det er jo det kjipe med å male noe; når man ser at det blir feil farge i forhold til det andre... Men jeg tror jeg ville gjort ferdig hylla og latt den stå litt for å se om dere virkelig vil gjøre noe med resten...
Gleder meg til å se der ferdige resultatet:)
Klem fra Jijji

Balke gård sa...

God nytt år til deg og dine, og ikke minst god bedring! Fælt med syke barn, her er det krupp på minstemor og influensa på meg, gjorde seg derfor ikke med tre timers togstans igår... Men så over til noe positivt, så utrolig fint det blir! Hylla også bli flott, kjempegøy med før og etterbilder! Klem uten smitte fra Marianne;-)

Anonym sa...

Så stilig hylle.
Lykke til videre.

Anonym sa...

Hylla ser veldig fin ut! Artig med før og etterbilder.
Håper dere alle snart er friske. Kjedelig å starte det nye året med sykdom i huset....
Klem fra Igi

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Så fint det vart!:) Herleg å kome igong med litt prosjekt som har venta. Eg har millioner av slike, håper 2011 blir eit produktivt år!
Tusen takk for kosleg kommentar ang barnehagestart. Dei var der nokre timer igår, og det gjekk visst bra..idag har ho feber, så det blir ikkje tur igjen før imorgon..vanskeleg det her, at andre skal passe på det kjæraste du har. Men det er heldigvis berre 3 dager i veka:)
Ha ein strålande dag!
Godtnyttårsklem:)

Prinsesse Elin sa...

Hei
Jeg har dessverre ikke fått sendt den enda, siden jeg hadde gått tom for gråpapir og jeg ikke rakk butikken før nyttår men mannen fikk hjem et par ruller her om dagen så nå er den innpakket og klar for sending. Den kommer om et lite øyeblikk:)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Akkurat sånn som vi har tenkt til å gjøre det! Fint! :)

Jeg hadde malt den andre muren, men trenger dere alt det andre arbeidet? ;)