mandag 17. januar 2011

Kontraster på hjemmebane!

En liten tur innom bloggen her!
Er mye som skjer og for tiden prøver vi
å få lillebror til å sove natten igjennom.
Han har passert 7 måneder og klarer
seg igrunn fint uten "ammepauser" ila natten!
-det kan jeg også klare meg uten!
Kontraster er noe vi har mye av, noe som vel er en naturlig
konsekvens av at vi bor i et hus som er
over 100 år gammelt..

Tømmerveggene som såvidt skimtes bak
den nye (julegave!-) lykta var fullstendig tildekket av
mindre vakre veggplater da vi kjøpte huset.
Det var derfor en positiv overraskelse da
tømmeret tilfeldigvis ble avdekket!

 Krakken har jeg hatt i en evighet,
mens duken har jeg fått av min kjære
sin farmor.
Syns kontrasten mellom den slitte krakken
og den yndige, hvite, rene duken ble flott!

Vedhylla er så og si blitt ferdig... det siste
som står igjen er ikke noe som går utover bruken av
hylla, så det tar jo naturligvis litt mer tid!

Merker at det har gått mye ved i vinter,
 men jammen har det slått
positivt ut på strømregningen og!
Vi er heldige som får hogge egen ved,
for det koster jo det også.

Fyrer du med ved?
Jeg syns det er skikkelig kos, rett
og slett etterlengtet når sommeren står på hell!



 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Fyring med ved er kjempekoselig! Gleder meg til vi kan begynne å bruke peisen vår. Veldig flott peishylle dere har laget!

Lykke til med avvenningen. Håper dere får sove godt alle sammen. Hos oss har det hjulpet å flytte babyen ut av vårt soverom og inn på eget rom.

Ha en god uke!

Jijji sa...

Veldig fin lykt altså;)
Herlig med kontraster!

Lykke til med nattesøvnen!

Klem fra Jijji